Meest gestelde vragen
Hoe hoog zijn de onderzoekskosten?
Indien een defect apparaat ter reparatie wordt aangeboden, dan dienen de behandelingskosten van € 25,- vooraf voldaan te worden.
Bij
het afhalen van uw reparatie zal dit door u betaalde bedrag weer in
mindering worden gebracht tenzij het toestel niet reparabel is gebleken
of u afziet van de gemaakte prijsopgave.
Per 1 maart 2018 bedragen onze onderzoekskosten € 35,- incl BTW.
Krijg ik een prijsopgave?
Reparatie aan digitale camera's, camcorders, smartphones,
tablets en andere apparaten worden in overleg met de klant uitgevoerd
tot een maximum bedrag van € 130,- tenzij anders overeengekomen.
Reparaties die dit bedrag te boven gaan worden aan de klant overlegd in
de vorm van een prijsopgave.
Hoewel een prijsopgave met de
grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt opgesteld, kan het altijd zo zijn
dat bij nader onderzoek blijkt dat er meer of andere defecten blijken
te zijn. In dat geval zult u een herziene prijsopgave krijgen.
Wat is het reparatietermijn?
Wij streven ernaar de reparatie binnen een kort termijn uit
te voeren. De gemiddelde reparatieduur bedraagt voor het reinigen van
een toestel enkele werkdagen. Voor reparatie aan een apparaat dient u
rekening te houden met een termijn van minimaal 1 tot 3 weken.
Reparaties worden behandeld in volgorde van binnenkomst en de
reparatietermijn is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van
onderdelen. Wij zijn derhalve niet aansprakelijk voor eventuele
levertijdoverschrijdingen. Reparaties aan een smartphone of iPad kunnen
over het algemeen binnen 2 dagen worden uitgevoerd. Het door Rotronica
vermelde reparatietermijn heeft slechts een indicatief karakter en er
kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Hoe hoog zijn de reparatiekosten?
Zonder het apparaat te hebben onderzocht is het voor ons ondoenlijk een reële prijs door te geven. Het is altijd erg moeilijk om vooraf een indicatie te geven van wat een reparatie uiteindelijk gaat kosten. De reden hiervan is dat we op afstand niet kunnen zien wat de exacte oorzaak van het door u opgegeven defect is en/of er eventueel nog meer defect is aan uw toestel. Aan een op afstand verstrekte prijs indicatie kunnen geen rechten en/of plichten ontleend worden.
Hoe kan ik de reparatie betalen?
Het toestel zal aan de klant worden geretourneerd na
overleg van het afgegeven ontvangstbewijs.In het geval u het apparaat
komt ophalen verzoeken wij u het bedrag indien onder de € 100,- contant
te voldoen. Bedragen boven de € 100,- verzoeken wij u te pinnen.
Wanneer
het apparaat per post retour dient te worden gezonden doen wij u de
factuur van de reparatie met verzendkosten vooraf toekomen per e-mail.
Na ontvangst betaling wordt het apparaat retour gezonden.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Uw apparaat wordt per pakketpost verzonden van € 6,75. U ontvangt na verzending de track en trace code op de email.
Hoe stuur ik mijn defecte apparaat op?
Allereerst dient u uiteraard het apparaat goed te
verpakken. Verpak het toestel in een dikke laag van bijvoorbeeld
noppenfolie of oud verpakkingsmateriaal, oude kranten als
verpakkingsmateriaal voldoet ook uitstekend en verpak dit geheel dan in
een stevige kartonnen doos. Stuur het dan naar: Rotronica, Van
Utrechtweg 120 (2921 LN) te Krimpen aan den IJssel, vergezeld van een
brief met uw adresgegevens en een korte omschrijving van het probleem.
Indien vooraf telefonisch contact is geweest en een te verwachtte
prijsopgave is opgegeven wilt u dit ook in deze in uw brief te
vermelden.
U kunt het artikel ook zelf brengen, wij zijn van maandag tot vrijdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur.
Pro forma voor de verzekering
Wij maken ook proforma formulieren op voor uw verzekering wanneer er door welke oorzaak dan ook een schaderapport
nodig is. De kosten voor de pro forma bedragen € 35,-.
Heb ik garantie op de reparatie?
Rotronica geeft na het voltooien van de reparatie een
garantie van drie maanden op de reparatie. Deze garantietermijn gaat in
op het moment van afgifte van het product aan de klant. Op schoonmaak
c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met
bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven, tenzij op
de reparatiebon uitdrukkelijk het tegendeel is
vermeld. U
bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de deugdelijkheid
van de reparatie binnen de garantieperiode om een succesvol beroep op de
garantie te doen. Wanneer binnen drie maanden na afgifte van het
gerepareerde apparaat de klachten terugkeren, doen wij u een opgave van
de prijs voor een nieuwe reparatie. Bij dezelfde oorzaak van de klacht
worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn
vervangen in rekening gebracht.
Indien blijkt dat de
oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan
worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de klant doorberekend. Na
hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.
De
garantie van drie maanden is tevens van toepassing bij smartphone en
iPhone reparaties wanneer het een productiefout betreft of omdat het
beeldscherm te los of strak in het toestel zit. In geval van druk - val
schade, water-vocht schade of door derden geopende toestellen vervalt de
garantie.
Niet afgehaalde apparaten
Indien
na drie achtereenvolgende schriftelijke mededelingen - waarvan de
laatste bij aangetekend schrijven - van de ondernemer aan de klant dat
het apparaat gereed is, de klant gedurende een periode van zes maanden
heeft nagelaten het product op te halen, is Rotronica bevoegd
het apparaat te verkopen (en de opbrengst te behouden) ofwel te
vernietigen.